22 Ağustos 2009 Cumartesi

Ben tembel bir ahçıyım :)

Yemek yapmaya üşeniyorsanız, aldığınız sebzeler sürekli çürüyüp çöpe gidiyorsa ve bu yüzden tam yemek yapmaya niyetlendiğinizde hiç malzemeniz olmuyorsa demek ki sizde benim kadar tembel bir ahçısınız.
Ben son zamanlar kendime şöyle bir çözüm buldum. Tabi ne kadar devam eder Allah bilir :) Annelerimizin kış için yaptığı hazırlığı ben her pazar dönüşü uyguluyorum.
Bir iki günlük malzeme bıraktıktan sonra geri kalanı doğrayıp direk çiğden derin dondurucuya koyuyorum. Böylece malzemeler en azından çürümüyor ve ihtiyacım olduğunda elimin altında oluyor.
Aşağıda gördüğünüz yağ biberi. Dolaptan çıkarıp şöyle bir kavurup üstüne yoğurt döktüğümde süper bir meze halini alıyor. Yada soğanla birlikte kavrulup birazda baharatlanıp kahvaltı sofrasında yerini alıyor. Mmm hatta bu şekilde daha lezzetli tavsiye ederim.

Sivri biberleri iki formda doğruyorum. İnce doğranmış olanlar yemeklere ( çoğunlukla menemene :) bu yemek işini sevemedim gitti )
Biraz uzun doğrananlarsa yine kavrulup yoğurtla yemek üzere hazır.


Domatesleri ise direk soyup ikiye bölüp o şekilde dolaba koyuyorum. Bu arada domateslerin kolay soyulmaları için 5-10dk sıcak suda bekletmek çok işe yarıyor. Bu da tembel ahçıdan küçük bir öneri.

Henüz patlıcanlar için bir çözüm bulamadım :) doğrayıp çiğden dolaba koysam olurmu acaba?
Sevgiyle...

3 yorum:

  1. slm canım, nasılsın, yeni blogun hayırlı olsun, bursa-mudanya resimlerin çok güzel,inşallah birgün nasip olursa gelip gezmek isterim, buram buram tarih koktuğunu hep duyarım ama nasip işte, aşçılığın konusundada kendine haksızlık ediyorsun eminim, sen tembel değil pratik aşçısın bence, eline sağlık değerlendirmelerin çok yerine...
    sağlıcakla kal canım...

    YanıtlaSil
  2. merhaba
    çözümün harika yemek yapmayı severim aslında ama bu pazar malzemlerinin yerleştirilmesi ile ilgili gerçekten fikrine bayıldım... okuduğun kitapların çoğunu bende okudum veya okuyorum seçimlerimiz çok benziyor.. kelebek kitabının 2. side var belki duymuşsundur. BANKO. biraz daha durgun gerçi Kelebek e göre. sık kullananlara ekledim blogun harika bu arada. iyi çalışmalar. bundan sonra sık sık yorum yaparım artık... :) Antalya dan sevgiler Dilek

    YanıtlaSil
  3. Dilekciğim çok teşşekkür ederim güzel yorumun için bankoyu okumadım nasıl es geçmişim ilk fırsatta okurum. Herzaman beklerim canım. teşekkürler.

    YanıtlaSil

GÖZLERİNİ AÇTIYSAN YENİ GÜNE, GÜLÜMSE :)

INSTAGRAM bybucanni

 

KAÇ KİŞİ ONLINE