21 Ağustos 2009 Cuma

Stephenie Meyer

Bu gün son okuduğum 2 kitaptan bahsetmek istiyorum. Stephenie Meyer'in Alacakaranlık ve Yeni Ay isimli 2 romanı. Son zamanlarda bu kitaplardan o kadar çok bahsedilir olmuştu ki okumak farz oldu. Bende tatile giderken yanıma aldım. İyikide almışım. O kadar sürükleyici ki. Ana tema aşk ve macera ama karakterler bilindik karakterler değil. Hatunun bitanesi vampir olan bir çocuğa aşık oluyor, vampir ama ne vampir her eve lazım :)

İlk kitap olan Alacakaranlıkta Bella bir vampire yani edwarda aşık oluyor ama birbirlerini sevmeleri yasak. Çünkü Edward Bellaya zarar verebilir. Ama Edwardın kendini Belladan uzak tutması zor. Bella herşeye razı, vampir olmaya bile. Gerçekten soluksuz okunan bir kitap.

Yeni Ay ise Alacakaranlıkta başlayan aşk ve maceranın devamı .

Benimse asıl ilgimi çeken Stephenie Meyer'in kendisi. Ellenin programında denk gelmiştim. Yazar üç çocuklu bir ev hanımı. Gördüğü rüyaları unuttuğu için rüyalarını kağıda dökmeye başlıyor ve zamanla yazdıklarını hikayeye döndürüyor. İlk kitabını birçok yayın evine yolluyor fakat olumlu yanıt alamıyor. Sadece bir yayın evi kitaba onay veriyor. Kitap basımdan birkaç gün sonra çok tutulunca yayın evi kitapların devamını istiyor. Böylece üç çocuklu ev hanımı bir kadın dünyaca ünlü bir yazar oluyor. Stephenie Meyer'in kendisi bile bu durumdan şaşkın. Bu arada tabiki yazar boş değil ingiliz dili ve edebiyatı eğitimi almış ve bu eğitim bir gün ona yazarlık serüveninin kapılarını açmış. Tek kelimeyle süper.

Alacakaranlığın filmide çekilmiş izleyenler beğenmiş ama ben henüz izleyemedim. Sırada okumam gereken iki kitap daha var. Bu kitapların devamı Tutulma ve Şafak vakti .
Macera seven tüm okurlara tavsiyemdir. Sevgiyle...

1 yorum:

  1. vampir ve kurt tarzı filim ya da konuları hiç ama hiçç sevmememe ragmen oldukça etkili ve güzeldi kitapda filmde..sayfamdada yayınladım:))
    sevgiler

    YanıtlaSil

GÖZLERİNİ AÇTIYSAN YENİ GÜNE, GÜLÜMSE :)

INSTAGRAM bybucanni

 

KAÇ KİŞİ ONLINE