19 Aralık 2009 Cumartesi

İçimizdeki Şeytan - Sebahattin Ali


Yine bir Sabahattin Ali romanı. Bu romanında, toplumsal gündemin kişilikler üzerindeki baskısını ve güçsüz insanın "kapana kısılmışlığını" gösteriyor Sabahattin Ali. Sırada kuyucaklı yusuf var en kısa zamanda onuda okumayı düşünüyorum.
Kitaptan;
"İsteyip istemediğimi doğru dürüst bilmediğim, fakat neticesi aleyhime çıkarsa istemediğimi iddia ettiğim bu nevi söz ve fiillerimin daimi bir mesulünü bulmuştum: Buna içimizdeki şeytan diyordum, müdaafaasını üzerime almaktan korktuğum bütün hareketlerimi ona yüklüyor ve kendi suratıma tüküreceğim yerde, haksızlığa, tesadüfün cilvesine uğramış bir mazlum gibi nefsimi şefkat ve ihtimama layık görüyordum. Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması... İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde şeytan yok... İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var...
Bana Yalova yolları size mutlu haftasonları :)
Sevgiyle...

6 yorum:

  1. iyi yolculuklar cm usutme oralarda:)gecmıs olsun dileklerin için saol cicimm...

    YanıtlaSil
  2. Canim hayirli yolculuklar...teyzemlere cok selam.
    Hepinizi coook öpüyorum...:-*

    YanıtlaSil
  3. ben okudum kuyucaklıyı.istersen anlatiyim:)))))öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. kuyucaklı yusuf'u ben okudum . kesinlikle okumalısın :) sabahattin Ali 'nin halka nasıl inebildiğini , nasıl iyi gözlemci olduğunu bir kez daha görürsün eminim ki.

    ayrıca Bucanni'cim ;

    mimlendin ! :)

    http://0cherryblossomgirl0.blogspot.com/2009/12/mimlenmisim-2010dan-beklentilerim.html

    YanıtlaSil
  5. sonunda istanbul'a gidiyorum,ugrayip simdiden yeni yilini kutlamak istedim.
    umarim cok guzel,mutlu ve huzurlu bir yil gecirirsin.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Özgeciğim sağol :)
    Bigiciğim canım benim gittim döndüm :)
    Leeyacığım anlatmaaa ben okuyacağım.
    Cherryblossomgirl canım en kısa zamanda döneceğim mimme sağol :)
    Senacığım sağol inşallah güzel vakit geçirirsin, insan memleketinde iyi vakit geçirmez mi dimi.

    YanıtlaSil

GÖZLERİNİ AÇTIYSAN YENİ GÜNE, GÜLÜMSE :)

INSTAGRAM bybucanni

 

KAÇ KİŞİ ONLINE