24 Ocak 2010 Pazar

Güzel Bursam Kar Altında


Bir haftadır beklediğim kar nihayet dün geldi. Hafta sonu programım iptal oldu ama olsun. Kar bu durumu affettirdi. Ablamı taktım koluma şöyle biraz karın tadını çıkardık. Tabi her zaman ki gibi fotoğraf makinam elimde bir kaç karede sizler için çektim. Gözünü sevdiğimin Bursa'sı her daim güzel. Tarihiyle, cumbalı evleriyle, modern yaşam tarzıyla, benim gözümde tam yaşanacak şehir.
Bursa Osmanlı döneminde de çok önemli bir şehir olmuş. Bir çok ilk Bursa'da yaşanmış.
Mesela Osmanlının ilk hastanesinin Bursa'da kurulduğunu biliyormuydunuz. Yada dünyada ki ilk çarşılı köprünün Bursa'da ki Irgandı Köprüsü olduğunu.
Dr.Murat Kuter Dünyada, Osmanlı'da ve Türkiye'de Bursa'dan İlkler adında çok başarılı bir çalışma yapmış. Sanal kitaba ulaşıp Bursa hakkında bilgi edinmek isterseniz buraya bakmanızı tavsiye ederim.
Dr. Murat Kuter'e başarılı çalışmasından dolayı sonsuz teşekkürler.
Görüşmek üzere...

14 yorum:

  1. kıskanıorum amaa yaa buraya niye yağmıyo lapa lapa yağsa her yer bembeyaz olsa olmaz mı:(

    YanıtlaSil
  2. Bende Bursalıyım da bu fotoğrafların olduğu yerler neresi acaba?

    Bursa'da ilkler kitabına göz atıyorum şimdi.

    YanıtlaSil
  3. canım nihayet kar gelmiş:)
    gözün aydın,birazda karda gezelim dimi ama :)
    mutlu pazarlar...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Cemreciğim nerdesin bilmiyorum ama kar bütün ülkeyi etkisi altına alcak diyolardı :)

    Sevgili Evren fotoğraflar Tophane civarından.

    Noyumberry sizin oralara daha güzel yağmış ama bizde idare ediyoruz :)

    YanıtlaSil
  5. İçimden ya nalbantoğlu ya tophane demiştim ama başka bir yer olma ihtimali de vardı o yüzden fikrimi belirtmedim.

    Neticede Tophane olduğunu okuyunca şaşırmadım :)

    Bende Heykel tarafındayım, Kar'ın maşallahı var, hala yağıyor. Özlemiştik doğrusu.

    YanıtlaSil
  6. Hemen http://www.bursadanilkler.com/ a gidelim o zaman mucx

    YanıtlaSil
  7. yaaa ben de kar istiyorum ama burda yok,kartopu oynamayali kaç sene oldu

    YanıtlaSil
  8. aldıı canım sabah bir kalktım heryer bembeyaz olmuşş bayıldım ama ayaklarım hala ısınmadı:)

    YanıtlaSil
  9. özledim bursayıı:(
    kar tutunamıyor bi türlü burda.. cumartesi akşam kaymaya çıktık, bizimkilerle dalga geçmiştim hatta 2 tane kar gördünüz hemen çıktınız diye, iyiki çıkmışım sabaha yerlerde hiçbişey kalmamış:)

    YanıtlaSil
  10. :)Ne güsel her yer kar!!!Buradada acayip kar var,3 gündür hiç durmadan yağıyor..Ama Allah dışarıda olanlarada yardım etsin gerçekten müthiş bir soğuk var..Bu arada cumbalı evlerin oralar harika görünüo, sankim biliyormuyum oraları ne??:)

    YanıtlaSil
  11. kar istanbulada yüzünü gösterdi burası da bembeyaz ama çok soğuk yaaa.

    YanıtlaSil
  12. Fotoğraflar da kar da bursa da çok güzel gözüküyor, o manzarayı görmek isterdim canım :)

    YanıtlaSil
  13. Bursa'yı hiç görmedim ama benimde yaşamak istediğim yerlerin başında gelir.. CAnan Tan'ın Yüreğim Seni Çok Sevdi kitabında Bursa'yı çok güzel anlatıyor. Bursa'yı sevme aşkım oradan geliyor:))

    YanıtlaSil
  14. fotoğraflar çok güzel. Bursa çok güzel, çok şanslısınız. Kısa süreli gezmelerimize doyamıyoruz biz. Sevgiler

    YanıtlaSil

GÖZLERİNİ AÇTIYSAN YENİ GÜNE, GÜLÜMSE :)

INSTAGRAM bybucanni

 

KAÇ KİŞİ ONLINE