31 Ocak 2010 Pazar

Hafta Sonu Gezmeleri


Yine güzel bir hafta sonunu geri de bıraktım. Bu hafta sonu Yalova'da ki ablam ve yeğenim Bursa'daydı. Tabi evde oturmak olmaz gezdik tozduk. Onların şansına cumartesi günü Doğader'in kent gezisi vardı. Bursa Hanlarını rehber eşliğinde dolaştık.


Onca yıldır Bursa'dayım gözümden kaçan ne çok şey varmış. Çok güzel fotoğraflar çekebilirdim ama malesef fotoğraf makinama bişeyler oldu. Bir türlü çalıştıramadım. Tek kare fotoğraf çekemeden gezi bitti. Kozahan çok kalabalık olduğu için rehber pas geçmişti. Benim en sevdiğim han Kozahandır, bari birer çay içelim dedik. Fotoğraf makinasını kurcalarken ne oldu dersiniz? çalıştı. İşe bakın gezi bitti makina çalıştı. Neyse çalıştı ya bende bol bol kozahan fotoğrafları çektim. Bir ara kendi başıma hanlar gezisi yapıp diğer içimde kalan fotoları çekmeyi kafamın bi köşesine yazdım :)


Cumartesi günü gerçekten verimli bir gündü. Gecenin bi vakti Karabaş-ı Veli Kültür Merkezi ne gidip sema izlemeye karar verdik. Ne zamandır aklımdaydı. Karabaş-i Veli Kültür Merkezi Mevlevi kültürünün yaşatıldığı bir mekan.

1550 yılında ölen Yakup Çelebi tarafından kurulmuştur. Bu kişinin, Tecvid-i Karabaş adlı bir kitabı bulunduğu için tekke Karabaş adını almıştır. Tekke, dikdörtgen bir alan üzerine Semahane ile aynı yapı tekniğinde yapılmıştır. Kubbe ve çevresindeki ahşap işçilik dönemin en güzel örneklerinden biri olmuştur. Mülkiyeti Vakıflar Bölge Müdürlüğü'ne ait olan yapının toplam alanı 1720 m2. Bunun 1380 m2 sini yapının bahçesi oluştururken, kapalı alanda 110 m2 tekke binası, 200 m2 büyük müştemilat ve 30 m2 alanda da küçük müştemilat yer alıyor. Restorasyonu tamamlanan Karabaş-i Tekkesi temsil ettiği kültür ile özdeşleşen Mevlevi Kültürü’nün doyasıya yaşandığı bir mekan olarak hizmet vermektedir. Haftanın her günü akşamı sema gösterileri yapılan kültür merkezinde, mekanın kültürümüzle bütünleştiği muhteşem ortamda sunulan ücretsiz çay keyfi ile dinleneceksiniz. kaynak

Ne kadar huzur verici güzel bir gösteriydi. Hele küçük semazen görülmeye değerdi. Çok memnun kaldım iyiki de gittim. Bursa'da ki arkadaşlarım izlemek isterseniz her akşam program var.
Anlayacağınız ben gene güzel dolu dolu bir hafta sonu geçirdim. Başka misafirlerim de olacaktı ama gelemediler. Yaaa gelmediniz neler neler kaçırdınız :)
Hepinize kucak dolusu sevgiler...
"Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol,
hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol,
öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol,
ya olduğun gibi görün, ya göründügün gibi ol" (Mevlana Celaleddin Rumi )

13 yorum:

  1. Bakıyorum canım yine gezilmiş:))
    ayaklarına sağlık ,fotoladığın için de ellerine sağlık...
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  2. Hmm demek bizimkilerde ordaymış:)Blog sayesinde haberdar oluyoz valla:)Buarada gösteri gerçekten muhteşem gözüküyor, çok iyi yapmışsınız,hee bide diğer misafirlerin birazcık benim yüzümden gelemedi hihi:)direksiyon vardı vee yegenin tabikide geçtii..Öpüyorum kocaman

    YanıtlaSil
  3. Noyumberry canım benim sağol.
    TÛBA canımcım hiç şüphem yoktu zaten geçeceğinden emindim :) tebrikler...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir gezi olmuş sanırım :)

    YanıtlaSil
  5. Genial fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Gratefulness you seeking your information.

    YanıtlaSil
  6. o kadar güzel yerler var ki canım Türkiyem'de. Gidip göremediğimiz yerleri böylece kısmende olsa görmüş oluyoruz.

    sağol canım ayaklarına ve bozulup seni daraltan kamerana sağlık...

    YanıtlaSil
  7. ah ah bizide gezdir bize bucaniyiz ;-) gelcegiz insallah gezecegiz cok cok cok ;)
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. Memleketim gibisi yok hela sema izlemeyeli seneler oldu canım

    YanıtlaSil
  9. canıım.blogumda mimin var uğra ve al..sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. serrpil- Teşekkürler canım
    Gülşah- Şekercim siz gelin gezeriz bol bol
    STİL DİREKTÖRÜ- Canım gerçekten muhteşem bir ülkede yaşıyoruz, keşke kıymetini bilebilsek.
    sibel- sağol canım bakarım şimdi
    Çok öpüldünüz.

    YanıtlaSil
  11. merhabalar Bucanni bu renkli bloğuna yaptığım ilk ziyaret :)) süper huzur bulduğum anların başında gelir sema gösterileri..

    YanıtlaSil
  12. ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN;

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR düşbahcesi.blogspot.com ve pembetatlar.blogspot.com TARAFINDAN HAZIRLANMIŞ OLAN HEDİYEŞLE ETKİNLİĞİNE
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ DAVET EDİYORUZ...
    1 ŞUBAT 2010- 28 ŞUBAT 2010 TARİHLERİ ARASINDA ORTAK BLOGUMUZ OLAN pembedüşbahcesi.blogspot.com 'DA BAŞLATACAĞIMIZ ETKİNLİĞİMİZDE BİZİ YALNIZ BIRAKMAZSANIZ ÇOK SEVİNİRİZ...

    HAYDİ ARKADAŞLAR HEDİYELEŞELİM KAYNAŞALIM...

    DETAYLI BİLGİ İÇİN:pembedüşbahcesi.blogspot.com adresine uğramanız rica olunur...

    YanıtlaSil

GÖZLERİNİ AÇTIYSAN YENİ GÜNE, GÜLÜMSE :)

INSTAGRAM bybucanni

 

KAÇ KİŞİ ONLINE