28 Mayıs 2013 Salı

HAYATTAN ZEVK ALMAK İÇİN ; )

* YAŞAMAYA zaman ayır. Çünkü ömür bunun için yaratılmıştır.

* DÜŞÜNMEYE zaman ayır. Çünkü başarının anahtarı odur.

* SEVMEYE zaman ayır. Çünkü bu seni daima güçlü kılar.

* İYİLİĞE zaman ayır. Çünkü insan olmanın sırrı budur.

* Ufak şeyleri dert etme.

* Gerçeği gerektiği gibi kabul et.

* Mesleğinin hilelerini öğrenmek yerine, mesleğini iyi öğren.

* Arada sırada canının sıkılması iyidir, bırak sıkılsın.

* İçinde bulunduğun anı yaşamayı öğren.

* Yüzünü tebessüme alıştır.

* Hayatın ayrıntılarına takılıp kalma.

* ''Bu da geçer yahu !'' demeyi öğren.

* ''Teşekkür ederim'' ve ''Lütfen'' kelimelerini yerinde ve sıkça kullan.

* İpin ucunu fazla sıkma.

* Hayatın anlamını sorgula.

* Daha iyi bir dinleyici olmaya çalış.

* Cesur ol! Cesaretin en faziletli olanı ise gerektiğinde hakkı haykırabilmektir.

* Affetmenin tadına var.

* Gerektiğinde kendini ödüllendirmeyi de, cezalandırmayı da bil.

* Sızlanma, şikayet etme, yılgınlığa düşme.

* Zevk düzeyini düşürecek, müziklerden, tatlardan, kokulardan, görüntülerden kaçın.

* Önemli olanla, acil olanı ayır.

* ''Nasılsın?'' sorusuna daima olumlu cevap ver.

* Zaman zaman bilmemenin verdiği rahatlığın keyfini sür.

* Şüphecilere, yoldan döndürücülere, zorlaştırıcılara, erteleyicilere, vaatçilere, tembellere, mazeretçilere kulak asma.

* Korkularını güvendiğin biri ile paylaş.

* Önyargılarından kurtul.

* Hayatındaki problemlere ''Şu anda bununla sınanıyorum.'' diye bak.

* Karşılığını beklemeden iyilik yap.

* Sevgi ve dostlukta ilk adımı atan sen ol.

* Adil ol.

* Gereksiz yere rekabete girme.

* Başkalarına sırt çevirme.

* Kin tutma.

* Yalan söyleme.

* Verdiğin sözden dönme.

* Yıldızları seyret.

* Martılara simit at.

* Sevdiğin insanlara ''SENİ SEVİYORUM'' demekten çekinme.

* Hergün 1 saat kitap oku.

* Hayatı erteleyip durma.

* Yaşamını sevgiyle doldur.

* Aşık olmaktan korkma.

* Bilgini ve tecrübeni talep eden insanlarla paylaş.

* Dertlerini gözyaşlarında boğmak isteyenlere, dertlerin yüzme bildiğini söyle.

* Sevmeyi, sevilmeyi, sevinmeyi erteleme.

* Biri sana sarıldığında, önce onun kollarını gevşetmesini bekle.

* Konuşurken insanların gözlerinin içine bak.

* Açıklama yapmadan insanların hayatından çıkma.

Her gününüz musmutlu geçsin...

Sevgiyle...

17 Mayıs 2013 Cuma

Çarpı İşiyle Zihin Detoksu ; )



Evde tek başıma olduğum akşamlar benim zihin detoksu akşamlarım.
Gün içinde gerekli gereksiz o kadar çok şey biriktiriyoruz ki zihnimizde. Benim ara ara kendimi hafifletmem, şarj olmam gerekiyor.

 

İşte öyle zamanlar alıyorum çayımı, uzatıyorum bacakları.
Hafiften müzik açıyorum kendime, bu ara çarpı işiyle rahatlatıyorum kendimi. 
Her çarpı yapışımda, zihnimde biriktirdiğim, beni rahatsız eden, negatif her ne varsa, bir bir postalıyorum kafamdan.
Öyle bir huzur yaşıyorum, öyle bir hafifliyorum ki, bir bakıyorum saat 00:00 olmuş. Zaman nasıl geçiyor farkına bile varmıyorum.


E tabi bu arada da boşu boşuna yapmıyoruz çarpıları, yaptığımızda bir işe yarasın di mi? : )
Bu çarpı işide tahmin ettiğiniz gibi gene 6 gözlü çerçeve için. Bi dolduramadım şu gözleri :P
Biraz yavaş gidiyorum ama keyif ala ala yapıyorum. Nasılsa acelem yok ; )
Şimdi bu pembiş çiçekli ağacın diğer kısmını başka bir çerçeve için işlemeye başladım. Hepsini tamamladığımda nasıl bir görüntü oluşacak ben de meraktayım.

Keyifli, huzurlu bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiyle...


13 Mayıs 2013 Pazartesi

Can Feda Hz. Fatıma-Sibel Eraslan


Hz. Fatıma ki Allah Resulü’nün can parçası, dünya üstünde ona en çok benzeyen kişidir.

İlmin kapısı Hz. Ali’nin eşi, cennetin genç efendileri Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in annesi, iyilikler denizinin incisidir.

Üç günlük açlıktan sonra bile elindeki tek lokmadan feragat eden, Hz. Muhammed(sav) tarafından daima ayakta karşılanandır.

Ehl-i Beyt bir nur kandili, o ise bu nuru çevreleyen kristal fanus, Fahri Kainat’ın(sav) gözlerinin nurudur.

O Fatımadır. Ateşten kesik, ateşe uzak demektir. Allah'ın onu ve sevenlerini cehennem ateşinden uzak tutma muradıdır.

Son Peygamberinin soyunu devam ettiren Kevser, aynı zamanda Resulullah’a(sav) duyduğu şefkatle onun etrafında pervane gibi dönen, ‘Babasının Annesi’dir.

***

Belhli tüccar Cüneyd el Kındi, Kuşadalı Üveysi Haşim, Necefli Hacı Hüsrev, Botanlı Ramazan, Tıkritli bilge ebe Destigül Nine ve torunu Abbas… Dünyanın dört bir tarafından yollara düşen bu kişileri buluşturan tek şey Ehlibeyt aşkıdır. Kerbela, Medine ve Mekke güzergâhında uğradıkları her durak, geçtikleri her menzilde zamanın koridorları açılır ve Hz. Fatıma’nın hayatından kesitlerle karşılaşırlar.

Kevser’in kıyısında gezinen bir roman mı bu, yoksa bir şark hikâyesi mi? Şaşıracaksınız. (Arka Kapak)

***
Kitapta 'Divan-ı Zehra' adlı eserin kendisine ait olduğunu söyleyen Zebun bin Mestan , bunu Vali'ye ispatlamak için 40 gün boyunca 40 mesel anlatıyor.
Mesellerde Peygamber efendimiz'in (S.A.V) ve Hz. Fatma'nın hayatından kesitler var. Zaman zaman zor giden bir kitap olsada gözyaşlarımı tutamadığım yerler oldu, okumanızı tavsiye ediyorum.

Sevgiyle...

9 Mayıs 2013 Perşembe

Abajur Yenileme


Bu abajuru seneleer seneler önce doğum günümde ev arkadaşlarım hediye etmişti. O sebepten benim için kıymeti büyük, çok severek kullanıyorum. Mobilyalarım beyaz olunca ona da bir güzellik düşündüm.


Sağda gördüğünüz beyaz boyayı, ki Bauhaus'da ki satış temsilcisi beyaz dediydi. Geçen sene elimde bulunsun diye aldıydım :P 
Allah'ım boyayı sürüyorum beyaz beyaz fıstık gibi oluyor. Kurusun diye biraz kendi haline bırakıyorum bi gidiyorum abajur gene eski rengini almış. 
Bu şeklide 3-4 kat boya sürdüm ama nafile, abajur yarım saat sonra eski rengine dönüyor.
 Yukarıda ki foto da üç kat o boyadan var. Gördüğünüz gibi durumda bir değişiklik yok.
 Sanırım satıcının azizliğine uğramışım. 
Ama kafaya taktım ya illa boyayacağım. Gittim Koçtaş'tan Polisanın Matrix su bazlı boyasından aldım. 
Onunda küçüğü kalmamış mı?, bende amaan dedim aldım 2,5 kiloluk :P 
Velhasıl sonunda becerdim boyamayı. 


Abajurun şapkasını da beyaza boyayacaktım ama dantelin deseni belli olmaz diye vazgeçtim. Ben sonucu sevdim. Tek sorun elimde bir dünya boya kaldı :))) Bu demek oluyor ki ben bu ara elime ne geçerse beyaza boyayacağım. 
Amaan eğleniyorum ya ona bakarım. Bu ara keyfim bu ıvır zıvırlar sayesinde çok tıkır. Dileğim sizin de keyfiniz her daim yerinde olsun ;)
Sevgiyle...

8 Mayıs 2013 Çarşamba

Musmutlu Kahvaltı

Gene ara verdim di mi ben?  Aslında paylaşılacak ne çok şey var, ama her zaman ki gibi vakit sıkıntısı.
Bu sefer çok sempatik bi şeyler paylaşacağım sizinle. Özellikle küçük çocukları olanlar bayılacaklar :))
Haydi bakalım binin takama :) Azıcık ablamın sofrasında dolaşalım.


Ömrümde ilk defa ev gezmeli bir güne dahil oldum : ) Çook komik :))) Ama bir o kadar da keyifli. Zaman sıkıntısı ister istemez arkadaş ilişkilerimize de yansıyor. Bir türlü bir araya gelemeyince çareyi gün yapmakta bulduk. Ve kahvaltı günü yaparak günün geri kalanından da yararlanmış olduk.
İlk ay benim 2 numaralı ablacığa misafir olduk. Anam neler yapmış neler yapmış. Ben bile şaşırdım kaldım :)))

Şöyle genel bir görüntüyle başlayalım ;)


Uğur böceklerine bayıldıımm


Bütün arkadaşlarımız çook sevdi böcükleri :)


Herkese yetecek kadar yelkenlimiz vardı. Herkes kendi hayallerine yelken açtı ;)


E bu çiçeklerin tadına bakmanızı gerçekten çok isterdim, nefisti.


Çiçeklere böcüklere takıldığım için, fırında yaptığı minik ekmekcikleri ve börekleri fotolamamışım ama olsun. Onlar zaten hepinizin yaptığı şeyler. Ben işin eğlenceli kısmını paylaşmak istedim :)
Ama en eğlencelisini sona sakladım :))) Ablacık hızını alamadı ertesi günde bana kahvaltı hazırladı :)) Ve bence en güzeli buydu. 


Valla ne diyeyim hatun aştı kendini, çıtayıda yükseltti. Ben şimdi sonraki günleri merak ediyorum. Bu iş böyle başladıysa daha çok eğleneceğiz demektir :))) Tabi bi de şu durum var, eninde sonunda sıra bana da gelecek. E ablacık yani, bana yapılcak ne kaldı ki ;)


Sevgiyle...

1 Mayıs 2013 Çarşamba

Bizim Gibi İnsanlar

Ben bir film izledim, çoook sevdim.





Bir adam, ölen babasının 150,000 dolarlık servetini hiç tanışmadığı kız kardeşine teslim etmekle görevlendirilir.

Konu sıradan gibi görünse de ben çok severek izledim. Hatta zaman zaman gözüme bişiler kaçtı :P Kardeş bambaşka bir şey, her ne olursa olsun.
İzlemenizi bir de kardeşlerinize sıkı sıkı sarılmanızı öneriyorum.

Sevgiyle...
 

KAÇ KİŞİ ONLINE